Woensdag, 19 februari

20 februari 2020 - Harrison Hot Springs, Canada

Hallootjes en welkom bij een nieuwe blog!

De dag begon vroeg rond een uur of 5. Niet veel spannends, maar gewoon wakker door de jetlag :P

In de ochtend samen met Elsie naar Bridal Veil falls geweest. Een leuke 'hike' van 10 minuutjes en een mooie waterval.

20200219_101507Zo ies natoer. Nog geen last van beren hier, die zijn nog diep in de winterslaap.

imageTerug in de auto vertelde Elsie me dat ze af en toe nog even boven in de bomen en achter zich keek, omdat ze hier blijkbaar wel te maken hebben met 'cougars'. Poema's... Gelukkig wist ik daar niks van af :P

20200219_101550Nog even een leuke selfie tussendoor.

20200219_102443Bomen, volledig bedekt met mos omdat die bijna geen zonlicht te zien krijgen.

Vervolgens bij 'The Garden House' langs geweest, waar Elsie werkt tijdens het seizoen.

20200219_110943Tim Hortons met Elsie, een heerlijke ijskoffie uiteraard ;)

Daarna afgezet in Agassiz, waar ik een museum wilde bezoeken. Helaas gesloten. Met de bus naar Harrison gegaan.

20200219_130423Tis net de connection bus! Alleen staat er bij binnenkomst een soortvan automaat waar je je muntgeld in kunt gooien. 2.50 dollar voor een enkeltje, 5 dollar voor een dagkaart. Morgen hoop ik verder te reizen met de bus.

Harrison Hot springs: prachtig klein dorpje met een mooi meer, waar ze 'natuurlijke warmtebronnen' hebben. Erg toeristisch, maar voor de tijd van het jaar viel het erg mee. Uiteraard liepen er veel Chinezen rond. Veel van de restaurantjes worden beheerd door Chinese eigenaars!

Hier wat foto's voor een sfeerimpressie. Veel gelopen (15.000 stappen, yeey!) en wat gegeten (en mn 1e wijntje op :))) ) bij een restaurantje.

20200219_131412

20200219_132933

20200219_132935

20200219_14120720200219_132628

20200219_140504Selfie or it didn't happen :P

20200219_140807Nadeel van in je eentje op stap: wie maakt de foto? Gewoon brutaal zijn en vragen aan vreemdelingen. Stond een vrouwelijke gast van het hotel in dr badjas foto's te maken. 'Do you mind taking a picture of me?' Sure. Ze staat er zelf ook nog op, met dr schaduw en al.

Mensen zijn erg vriendelijk hier, sommigen knopen zo ineens een gesprekje aan. En bij binnenkomst in winkels vragen ze gelijk hoe het met je gaat; allemaal gewoonte. Niet dat het ze echt boeit denk ik. Liep vanmiddag langs een vrouw op straat. Zo gaat zo'n gesprek:  'Hi', zei ze. 'Hi', zei ik. 'Have a great day' zei ze. 'You too', zei ik. Hele bijzonder :P

20200219_1446071e Canadese biertje

20200219_163630Lekker te pitten achterin de bus (check de rode jas). Bij het uitstappen zei ik dit nog even tegen de buschauffeur. 'Oh, it's a regular customer'. Doet die man dus wel vaker. Lekker tukkie in de bus. En als zijn halte er is, gilt ze naar achteren en kandie zo uitstappen.

20200219_164401Poaah, das mien merruk!

Vanavond gegeten bij Jolene en Jan Pannekoek. Hun dochter was jarig vandaag en ze aten 'burgers and fries'. Nou, dit gedeelte van de blog komt is speciaal voor mijn moeder. Die is altijd druk in de weer als er mensen komen eten, of als we mensen op bezoek krijgen. Hier in Canada doen ze niet zo moeilijk. 'Serve yourself'. Zelfbediening. En makkelijk dat dat is! Alles staat klaar en je pakt maar wat je wilt. Scheelt een hoop wachten en gedoe. Hier een paar foto's, dan kun je zien wat ik bedoel.

20200219_182954Je eigen burger garneren: tientallen sausjes, augurkjes, van die Mac kaas, sla, ui en champignon, wil je een kip of runderburger? Pak maar wat je wilt. Ideaal. Niet te moeilijk. Vaak is het ook zo dat iedereen op een verjaardag wat mee neemt. Scheelt uuuuuren voorbereiding voor de gastvrouw. Dan weten jullie het vast, als jullie later bij mij op bezoek komen is het lekker zelfbediening :P. En wat lekkers meenemen mag natuurlijk altijd, hehe.

20200219_183009

Nou, dat wastie weer voor vandaag. Als jullie het te lang of te saai vinden moeten jullie het maar zeggen, reageren is altijd leuk. Ik ga lekker slapen, het is 10 p.m. hier and I'm exhausted (uitgeput).

Word of the day: cougar = poema.

Dag dag

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Janus:
    20 februari 2020
    Ha zusje.. Super cool om alles te lezen. Zo te zien erg naar je zin....................
  2. Jacob en Lia:
    Hoi Jeanet,
    Mooi je verhalen en ook leuk die foto`s.
    lekker zo door gaan, wij lezen ze graag!..
  3. Jeanet van der Wal:
    22 februari 2020
    Bedankt!! Leuk om te horen!! :))
  4. Thirza:
    Reported for nudity.
  5. Saskia:
    20 februari 2020
    Heerlijk verhaal! En super leuke foto's!
  6. Herma Vogel:
    25 februari 2020
    Ha die Sjaan,
    Echt suppppeerrr leuk je verhalen.
    Grote zus neemt er eens lekker de tijd voor om alles van A tot Z te lezen.
    K'lig dubbel om je van der Wallen schrijfstijl :)
  7. Jeanet van der Wal:
    27 februari 2020
    Dag zuster,

Bedankt voor het compliment :') Ik probeer het entertainend te maken :P dan blijft het leuk om te lezen.
    Misschien moet ik ook maar eens beginnen met een echte blog. Zeeuws leven ipv. eenvoudig leven ofzo :P
  8. Miranda Willemse:
    29 februari 2020
    Echt mega mooi die natuur joh! Zit hier echt te genieten 😍