Voorbereidingen..

29 januari 2020 - Streefkerk, Nederland

Hoi allemaal!

Wat leuk dat je kijkt op mijn 'reisblog'. In de eerste instantie was ik niet van plan om zo'n cliché blog te maken. Maar na nader inzien is het toch wel geinig. En makkelijk. Zo hoef ik niet iedere dag hetzelfde verhaal 10x te vertellen en bij terugkomst is iedereen op de hoogte van wat ik allemaal heb meegemaakt :P.

Mijn doelgroepen van dit project: (schoon)familie, vrienden, mijn oom en tante en studiegenootjes. Welkom allemaal! Ik hoop dat ik wat leuks en nuttigs kan achterlaten op dit reisblog.

Laat ik jullie eerst eens vertellen waar de reis precies heen gaat.

IMG_20160708_175352

Naar Canada, provincie British Columbia, Chilliwack. Het is een stad in het zuiden van de Canadese provincie Brits-Columbia. Chilliwack ligt ongeveer 100 km ten oosten van de stad Vancouver.

38447-chilliwack-locator-map

De reden van mijn reis is een buitenlandse stage. Maar voordat ik je daar verder over vertel, wil ik eerst wat vertellen over mijn geschiedenis met dit land :P. Even heel kort hoor, in 2016 ben ik er namelijk 5 weken lang geweest (in mijn eentje!! Dat was een hele ervaring!). In die periode ben ik verbleven bij familie Klop, John en Elsie Klop. Een heel lief leuk aardig geweldig echtpaar, kennissen van mijn oom en tante.

IMG-20160718-WA0003

IMG-20160722-WA0012

In die 5 weken heb ik verschillende mensen ontmoet en geweldige ervaringen opgedaan. Ik weet niet hoe goed je de foto's kunt zien, maar ik voeg ze toch even toe ;).

IMG-20160804-WA0014IMG-20160713-WA0014IMG_20160809_183411IMG_20160812_161114

IMG-20160708-WA0011 mijn 1e x vliegen!!

IMG_20160804_131616

IMG_20160721_210118 En toen nog 10 kg slanker ;). Maar dat is een ander verhaal, haha.

Momenteel zit ik in het 2e leerjaar van de studie ‘Leraar Engels’ aan het Driestar Educatief te Gouda. Ik heb gekozen voor het duale traject, waardoor je geleidelijk in het onderwijs terecht komt en beetje bij beetje steeds zelfstandiger wordt voor de klas. In dit leerjaar hoop ik op buitenlandse stage te gaan. De reis gaat dus naar Canada: British Columbia, Chilliwack.  Waarom een buitenlandse stage? Daar zijn meerdere redenen voor op te noemen. Ik zet ze even op een rijtje.

1.       Samenwerken en -leven met anderstaligen, met christenen en met andere culturen,

2.       Kennismaking met andere zienswijzen in christelijke pedagogiek,

3.       Interculturele ervaring,

4.       Kennisuitwisseling of op de hoogte blijven van trends binnen je vakgebied,

5.       Kennis nemen van buitenlandse onderwijsconcepten,

6.       Het verbreden van mijn horizon,

7.       En als laatste: het is persoonlijk verrijkend, waardoor ik mijn zelfstandigheid vergroot.

Mijn eerste voornemen was om naar Engeland of Schotland op buitenlandse stage te gaan. Dit is uiteraard wat dichterbij huis, kostte niet al te veel en ik was zo heen en weer. Maar dit alles veranderde toen John en Elsie weer op bezoek waren bij mijn ome Jan en tante Jeanet. Het enige wat ik nog moest doen, was een school mailen en alles was binnen 3 dagen geregeld.

Ik kijk er enorm naar uit! Dit was een flink lange post, maar ik dacht: een beetje basis is nooit verkeerd ;).

Tot blogse!

Jeanet.